четвртак, 5. мај 2016.

Ruska salata



Obično rusku salatu spremam pred neki praznik i kada sam u gužvi volim ovu kupovnu mešavinu, jer dok se povrće kuva, mogu da spremam nešto drugo.
Ove godine Uskrs je padao baš na 1. maj, znači ova salata je spremana u subotu pred Uskrs.


Već nekoliko poslednjih godina povrće i jaja kuvam u aparatu za kuvanje na pari. Pošto je povrće iz ove mešavine već seckano i da ne bi propadalo kroz ove rupe koje aparat na dnu svake posude sadrži, od Al-folije napravim kao mali "čamčić" i u to sipam povrće da se tako kuva.



NOVO!!! 2o2o. godina

U radni Super Vero kupila sam ovu Al-posudu umesto da pravim čamčiće od folije ...




Jaja stavljam da se kuvaju obavezno na drugu pregradu i probala sam i nije bitno koliko će se i ona dugo kuvati. Ovom prilikom kuvala sam 1o komada jaja, jer su mi trebala dalje i za slane rolate, tako da koristim ujedno priliku da ih sve zajedno obarim. ;)


Neku mešavinu povrća za rusku salatu koju smo kupovali pred prošlu Novu godinu (bilo je pakovano po 1 kg), barila sam u 3 navrata po 2o minuta i opet nije bilo dobro skuvano. ;(((

Ovo "Frikom" povrće stavim najpre da se kuva na 2o minuta. Kada se tajmer isključi, izvadim svaku posudu i vidim da li je povrće ok ili nije. Sve što mi se učini da nije baš dobro skuvano, kuvam još jednom.

Prednost barenja povrća u ovom aparatu jeste što povrće ostane predivnih boja. Kao što i po slici vidite, grašak npr. ostane potpuno zelen, ne postaje maslinast. 

Bareni paškanat i peršun sam probala jednom prilikom kod koleginice sa posla i veoma mi se dopala ideja, tako da ja i to sada stavljam


Znači, redosled slaganja za kuvanje u aparatu mi je sledeći:

1. dole povrće,
2. u sredini jaja,
3. gore stavljam još šargarepe (jer mi tako volimo) - više volimo kada u salati više ima povrća, nego mesa,

U salatu još osim pobrojanog povrća, dodajem obavezno i:

kisele krastavce, barena jaja i šunku (iskreno nikada mi nije jasno šta će šunka u salati, ali dobro)
i ono što još stavljam, a što je i moja svekrva stavljala, to je mirođija bilo sveža bilo suva;

Jaja seckam na presi za seckanje barenih jaja, koju sam mami svaki put sređivala kada sam seckala jaja kao mala ;)))

Ovako izgleda krajnji ishod:

1 okrugla činija za nas i 1 mala za poklon - 
volim kada nešto napravimo da i druge darujemo po malo.



  

Ono što još obavezno stavljam jesu senf (1-2 kašičice) i majonez, a ponekad i pavlaka. Pavlaka po pravilu ne ide, ali ukoliko želim da malo ublažim ukus majoneza ili povećam masu, dodajem i pola ili celu pavlaku i svima se dopada. 


Ide još i beli mleveni biber u ovu salatu, ali nama se to ne dopada.




Još neka ukrašavanja mojih salata možete pogledati:







1 коментар:

  1. Prelepa salata, dobro je i kuvanje u aparatu, ja ga nemam, nešto nisam mnogo ni zainteresovana, mada je prednost sigurno velika

    ОдговориИзбриши