недеља, 12. јун 2016.

Musaka od karfiola sa šargarepom





 
Karfiol obožavam i to mi je omiljeno povrće.


Za ovu musaku mi je bilo potrebno:

3 glavice karfiola (oko 1,7oo kg),
6 većih šargarepa,
2 glavice luka,

za fil:
nekada stavim 3oo gr junetine, nekada 4oo gr (zavisi koliki sam paket izvadila iz zamrzivača),
sojine ljuspice (nekada stavjam nekada ne - pravilo koje ja znam glasi: 1/4 mase mesa treba da budu ljuspice pre potapanja, znači ako stavljate 3oo gr mesa - onda 75 gr ljuspica ili 4oo gr mesa i 1oo gr ljuspica),

Ovom prilikom mi se slučajno desilo da baš nemam u zamrzivaču mleveno meso, ali secko je uvek tu ;)), pa se očas posla reši problem. 
Samlela sam 4oo gr junetine - uvek meso meljemo sami.

i ovoliko šargarepe sam stavila u musaku - nisam merila, 

 
I šargarepu i karfiol sam najpre jedno 1o-15 minuta blanširala. U vodu u kojoj barim šargarepu uvek ali uvek osim začina i lorberovog lista, stavim i 1 supenu kašiku ulja.

Zašto blanširam povrće pre pečenja u rerni?

Nekada iskreno nisam i nisam do ove godine, naročito nisam šargarepu pre stavljanja u rernu. Međutim, šargarepa se onda mora peći u rerni skoro sat vremena i na kraju mi opet nekako bude zbrčkana i suva. Prilikom ovakvog blanširanja povrća, šargarepa bude daleko lepša i sočnija. 
Tako da sada skoro svo povrće koje pečem posle u rerni ili rernici, 
najpre blanširam. 

 
Šargarepu sam nakon blanširanja iseckala kao na slici desno.

Fil za musaku napravite na način kako to inače pravite i dodajte začine koje Vi volite. Ja na malo ulja sve propržim i onda dolijem i malo mlake vode, pa u tome se polako još malo dinsta.

Ovom prilikom na 4oo gr mesa stavila sam 1oo gr ljuspica. Njih potapam u mlakoj vodi i da odstoje tako 2o-ak minuta. Mera je da se 1oo gr ljuspica potapa sa 2 dcl vode. Ako tako uradite, nećete imati potrebe bilo šta cediti. Ako pak stavite više vode, procedite nakon 2o minuta lepo.

Karfiol sam nakon blanširanja samo stavila da se ocedi.

Ovako je fil izgledao na kraju nakon što sam mu dodala i ljuspice. U fil inače iseckam svežu šargarepu, a ovom prilikom sam malo blanširane iseckala.
Zaboravila sam staviti i sitno seckanog peršuna i možda malo kečapa ili paradajza.

Ređala sam u šerpu 3 reda povrća i 2 reda fila. Donji i gornji red bio je karfiol, a srednji šargarepa (kao na slici).
Šerpu naravno najpre podmažete sa malo ulja.

Preliv za musaku pravim od: 
3 jajeta, 2 dcl pavlake i obično 2 dcl mleka i njega prelivam 
samo 15 minuta pred kraj musake.
Ovo sve lepo umutim mikserom da se lepo sjedini.

Ovako je izgledala na kraju. E da, u preliv sam dodala i malo seckanog peršuna i začina i soli.


Uz to je lepo išla i tarator salata ;))

Krastavci, so, sirće, jogurt ili kiselo mleko i odozgo mirođija ili sveža ili sušena.



P r i j a t n o !!!











Нема коментара:

Постави коментар