петак, 17. јун 2016.

Voćna torta s' jagodama i s' peteljkama koje voli teta Kris

Ovo je naša torta za naš mali jubilej - 17. godina ljubavi. ;)))


Potrebno je:

za biskvit:
8 jaja, 
8 kašika šećera --- 96 gr, 
8 kašika brašna --- 8o gr, 
1/2 kesice praška za pecivo --- 6 gr,
prstohvat soli za belanca;

Bila su mi potrebne kore u obliku srca. Kalup već imam ali nisam imala dovoljno vremena da pečem 1 po 1 koru, nego sam koru izlila u veliki pleh od rerne i pekla tako. Osmislila sam da ću napraviti 2 kore u obliku srca, a od ostataka kora neku poslasticu, isto finu i isto sa jagodama. 

Postupak:

Žumanca dobro izraditi sa šećerom dok ne bude penasto. Lagano dodavati brašno pomešano sa praškom za pecivo. Na kraju lagano umešati čvrst sneg od belanaca kome ste prilikom mućenja dodali prstohvat soli. Ovo neka Vam bude pravilo za belanca uvek. 


Jagode dobro oprati i očistiti od peteljki. Ukoliko ih želite zadržati radi dekoracije, nekoliko komada ostaviti i sa peteljkama. I što bi rekao moj dragi .. ne smem nikome ni da pričam, kakvu si nam tortu napravila .. ;)))


Potrebno je:

za fil:
2 pudinga od vanile,
6oo ml mleka za puding,
15o gr maslaca ili margarina - ja sam maslac, a Vi kako volite, 
prah šećer, 
2 kesice šlaga,
2oo ml hladne vode ili mleka za šlag - pisalo je vode, ja sam dodala ipak mleko,
voće po želji;
Dva pudinga zakuvati u 6oo ml mleka samo. Puding pripremiti po uputstvu na kesici. Ja napre stavim mleko da vri, onda smesu za puding i 4 kašike šećera lepo izmiksam u secku .. da da u secku ;)))

U secku sam ovom prilikom po prvi put radila i sledeće: stavila prah šećer i maslac i kratkim potezima umutila, a zatim dodavala i kašiku po kašiku ohlađenog i skuvanog pudinga i sve dobro izmiksala. 

Dobila sam jednu finu i homogenu kremu. Na prvu koru sam nanela domaći pekmez od jagoda, pa ovu kremu, pa seckane jagode. Zatim sam prekrila drugom korom i premazala najpre žutim kremom, pa umućenim šlagom.

Odozgo sam ukrasila po želji i trenutnoj inspiraciji. 

Ovako je izgledao presek torte.


P r i j a t n o !!!


*****


Od ostataka kore i fila, uz malo mašte, napravila sam i finu poslasticu. 

Palo mi je na pamet da ne kupujem kao dodatak piškote, nego da dodam domaće galete.
Donja i gornja kora bili su ostaci kore od torte namočeni u malo mleka, a ostale kore bile su domaće galete isto potopljene u malo mleka.

Recept za moje slatke galete možete pronaći OVDE.

Žuti krem mi je ostao od filovanja torte, samo sam dokupila 1oo gr krem šlaga i umutila sa 2 dcl hladnog mleka. Umutila sam šlag krem i pola dodala u žuti krem, a pola ostavila za odozgo.

Za voće sam ovom prilikom koristila samo jagode i na kraju je poslastica izgledala ovako.




P r i j a t n o !!!












2 коментара:

  1. Bravo Biljana, baš mi je lepa i tvoja verzija ove tortice wooww i to još u obliku srca...znam za koga je. Prijatno vam bilo i uživajte:)))

    ОдговориИзбриши