среда, 6. јул 2016.

Džem od kajsija (II i III partija) ;))



Juče je bio baš lep dan za kupovinu kajsija. Mogle su se naći na pijaci Kalenić - ove su kupljene tamo. Cena im varira od 80,oo do 200,oo dinara. Ove su bile po 110,oo dinara.

Dobro je izabrati zrele, brašnjave kajsije. Od njih ćete dobiti i lepši džem, odnosno pekmez i to sortu tzv. marelica.

Tačno sam sinoć merila da bih znala - od 1 kg kajsija, nakon svih čišćenja, dobila sam po 9oo gr spremnih za kuvanje.
Kuvala sam ukupno 3 kg kajsija - 2 ture po 1,5 kg - to mi je mera, odnosno sinoć sam još i svaku tu turu kuvala u 2 puta - ukupno 4.

Ono što mi je veoma neobično ove godine jesu i koščice kajsija. Malo, malo, pa se nađe ovako polomljena unutra.

Recept ću pokazati u više slika, čisto da bi se početnici u ovom poslu lakše snašli, jer i ja sam nekada bila početnik. ;)))

I verujte nikakav problem nije skuvati ovakav džem.
Voće iseckate i stavite u posudu u kojoj će se kuvati, pospite šećerom i slobodno izgnječite koliko može rukama. Pustite tako da odstoji neko vreme, da bi kajsije omekšale u sopstvenom soku - može i da prenoći. Kod mene nije. 

Potrebno je i na početku rada dobro oprati i sterilisati i sve teglice u koje ćete pakovati Vašu omiljenu poslasticu.
Ja obično to uradim dan ranije, ali desi se da nekada i ne stignete.

Ono što još koristim prilikom kuvanja ove poslastice, jeste i silikonska špatula - jako zgodna sprava. Ovo je nova Dr Oetker, koju sam nedavno u radnji Super Vero dobila. ;))

Sinoć sam po I put kuvala 2 ture džema - jednu sa džem fiksom i jednu bez, tako da ćete moći lako pratiti oba postupka. I ono što obavezno volim da stavim u pekmeze, odnosno džemove, jeste vanilin-šećer, bilo ovaj klasičan ili sa nekim okusom - nije bitno.

Kada su Vam kajsije malo odstojale i pustile svoj sok, stavite ih na vatru da se kuvaju. Nemojte da vatra bude jaka, neka bude umerena i kuvajte po svom nahođenju - ja sam tu do 3o minuta po turi kuvala.

Tegle pre sipanja stavite u rernu na nekih 5o stepeni da se blago zagreju - sterilišu.

Znači, ovo je I tura gde sam 2/3 skuvane mase blendirala u secku, a 1/3 mase ostavila u komadima. 

Veoma korisna stvar koju Vam takođe želim preporučiti, jeste i ovaj levak na slici, koji služi za sipanje zimnice. 

Evo i 2 suda - znači ovo gore Vam je 1/3 mase neblendirane, a ovo dole blendirani deo. Na kraju sve to lepo pomešam i sipam u teglice. 
Znači, to je I tura pekmeza gotova. Nju sam kuvala iz 2 puta po 75o gr kajsija. Isto tako i drugu turu. Šerpa od inoksa u kojoj to volim da kuvam nije prevelika, pa mi je jednostavno tako bilo lakše.

Ovoliko je ispalo tačno od te I ture.

***

Ono što je bitno jeste da sam u I turu dodavala i džem fiks. Oni koji do sada sa tim nisu radili, neka to slobodno učine. Na kesicama je napisano uputstvo, samo treba postupati po tome, s' tim što ja njega koristim evo već četvrta godina i slobodno možete staviti i ovaj 2:1 na 1,5 kg voća i 4oo gr šećera. Na to stavim i 2 vanil šećera.

Drugu turu sam radila sve isto, ali sam umesto da deo blendiram u secku to radila presom za krompir-pire i u ovu II turu nisam dodavala džem fiks. 
Ova tura je ispala prelepo i baš sam zadovoljna i mislim da ću ubuduće samo ovako raditi. 

Ovo je konačan rezultat

Ovo nije Bakina ;)) ali je moja tajna!!! ;)))


Nakon sipanja džema, lepo ćete vratiti sve u rernu koja je još uvek topla i ostaviti tako da prenoći i da se lepo ohladi do sutradan.

Sutradan ćete samo celofanom povezati teglice, staviti etikete i to je to. Sliku svega toga postaviću naknadno ;)))

Zar se za ovo ne isplati uložiti svoj trud? ;))


Prijatan Vam rad i ne bojte se!!!


***

Evo i treća tura pekezića je pala 9.o7.2o16. godine:

1,7oo kg tačno očišćenih kajsija je bilo i na to sam stavila 4oo gr šećera, 2 vanilin šećera i 1 džem fiks 2:1

Nekih recimo 3 sata je stajalo u šećeru i onda sam to sve kuvala u II ture.

Čini mi se da ova tura kajsija ima malo izraženiju ljusku i žao mi je što ih na kraju nisam u secku miskirala.

Ispalo mi je 3 tegle.

Lepota ;)))



Нема коментара:

Постави коментар