недеља, 24. јул 2016.

Punjene paprike i tikvice sa mesom


Potrebno je:
1o manjih paprika babura i
3 male okrugle tikvice,
4oo gr mlevene teletine,
75 gr sojinih ljuspica (može i ne mora)-ako en stavljate povećajte količinu mesa,
2 glavice crnog luka i 3 čena belog,
1 šargarepa,
15o-2oo gr Kočanskog pirinča,
2 krompira,
šaka suvog peršuna ili svežeg po želji,
1 kašičica aleve paprike,
začini po želji,
paradajz (bilo svež, bilo iz zamrzivača), za zatvaranje paprika i tikvica;

za sos je potrebno:
1 dcl soka od pindžura,
2 paradajza,
1 struk lišća celera,
malo brašna i ulja,
biber, so i domaći začin;



I paprike i tikvice sam dobro oprala i izdubila, tj. pripremila za punjenje. Paprike još dodatno očistiti i od semenki i onih belih žilica, a tikvice ako volite neljuštene, nemojte ih ljuštiti.

U tiganju-tavi sam na malo ulja najpre prodinstala crni luk da postane staklast, na to sam dodala 3 čena pasiranog belog luka i pržila dok nije omekšalo i na to dodala 1 sitno izrendanu šargarepu i pred kraj 1 sitno sečeni paradajz na kockice.

Gore na slici možete da vidite i čime sam dubila tikvice - veoma, veoma korisna stvarčica, tj. kašika za dinju (za vađenje malih kuglica dinje).


Očišćeni pirinač sam isprala hladnom vodom. Neko kaže treba ga ispirati u 7 voda, a Vi kako to inače radite. Dodala sam ga na uprženi luk i stalno mešajući i njega malo propržila. I tek na to sam dodala i mleveno meso.
Dodala sam i 75 gr sojinih ljuspica koje su prethodno bile potopljene u ovom slučaju imala sam supu, a inače ih potapam vrućom vodom. Tu količinu ljuspica potapam sa 1,5 dcl vode (supe), sačekam nekih 2o minuta, procedim ukoliko je to potrebno (a obično sa ovom količinom vode nije), i to na kraju dodam još u moj već pripremljeni fil.
Na kraju dodati soli, bibera, aleve paprike i suvi začin koji koristite - kupovni ili Vaš pravljeni. Ja koristim pravljeni, a kako ga pravim pogledajte ovde.

Ja sam u ovom slučaju dodala šaku peršuna koji sam ja prošle nedelje sušila, a kako sam ga sušila pogledajte ovde.

Tako napravljeni fil skloniti sa ringle da se malo prohladi, pa puniti paprike. Za tikvice je potrebno i unutrašnjost tikvica koju ste izdubili, da sitno iseckate i dodate u fil.
I paprike i tikvice sam uspravno poređala u šerpe u kojima će se i kuvati i nalila mlakom vodom kojoj sam dodala začin, da to sve lepo ogrezne. Između sam iseckala i 2 krompira na kockice i njime sve lepo ušuškala. Sve se to kuvalo nekih 1 sat gore na ringli poklopljeno, zatim sam otklopila, odlila tečnost u kojoj su se kuvale, deo nje iskoristila dalje u nastavku za pravljenje sosa za paprike.


Od te količine ispalo mi je 2 ovakve šerpe, tj. 1o paprika i 3 tikvice. Negde su ostale peteljke na poklopcima paprika čisto dekoracije radi, ;)) a ostatak sam poklopila kriškama paradajza.

Ovo je veoma korisna spravica kojom ćete očas posla izvaditi peteljke iz Vaših paprika. A njome možete vaditi i sredinu jabuka, ako pravite tufahije. 

Ovo su namirnice od kojih sam pravila sos - paradajz usitnjen u secku, sok od pindžura i lišće celera. Pravla sam ga slično, kao i svaki paradajz sos, samo što je bio malo ređi. Na malo ulja sam prodinstala najpre 2 kašike brašna i na to dodala izmiksani paradajz sveži ili zamrznuti 1-2 komada, 1 dcl soka od pindžura (mešavina paradajz, paprika i plavi patlidžan), još malo tečnosti u kojoj su se paprike prethodno kuvale i lišće celera. Nakon kuvanja taj sos izblendam u secku opet, za svaki slučaj da nema nekih gromuljica od brašna, a i lišće celera mi se tako mnogo lepo usitni i upotpuni taj sos.

Taj sos je na kraju izgledao ovako

 
I ovako su na kraju izgledale i paprike i tikvice zapečene u rerni, nakon nekih 3o-45 minuta - to procenite sami prema Vašoj rerni.




P r i j a t n o !!!











Нема коментара:

Постави коментар